JRobot – symulator zachowań
Założenia projektu
——————————————-
Celem projektu było poznanie sposobów komunikacji robota z otoczeniem (czujniki) i ich wykorzystanie do symulacji zachowań.
Realizacja
—————————————-
I. CEL PROJEKTU
Zastosowanie systemu Lego MindStorms do symulacji zachowań prostych organizmów
Cele szczegółowe
1. Poznanie różnorodnych zachowań przejawianych w naturze przez różne organizmy:
- taksje
- poszukiwanie pokarmu
- aktywnośc lokomotoryczna
- odruchy
- strategie eksploracji przestrzeni
2. Poznanie elementow i możliwości zestawu Lego MindStorms
- elementy konstrukcyjne
- czujniki
- środowisko programistyczne
3. Budowa prostych robotów i tworzenie programów
II. ETAPY PROJEKTU
- poznanie różnorodnych zachowań występujących w naturze (cel 1) – stworzenie listy zachowań które mogą być przedmiotem symulacji
- poznanie elementów zestawu Lego MindStorms – czujniki dostępne w zestawie
- stworzenie ostatecznej listy zachowań będących przedmiotem symulacji
- konstruowanie prostych robotów
- tworzenie programów symulujących
- testy robotów
- podsumowanie projektu
III. DOKUMENTACJA
Dokumentacja wykonywana na bieżąco, w trakcie trwania projektu. Formy dokumentacji: artykuły, zdjęcia, filmy, kody programów itp
Multimedia
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Technicznych w Międzychodzie
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Robert Piasecki
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Krzysztof Biniaś
- Jakub Inszczak
- Hubert Marcinkowski
- Mateusz Młyńczak
- Michalina Naskręt
- Bartosz Nowak
- Dawid Nowak
- Hubert Orzeł
- Krystian Piątkowski
- Wiktor Piechowiak
- Grzegorz Pucek
- Jakub Schubert
- Daniel Siuchniński
- Natan Suterski
- Wiktoria Śródecka
- Tomasz Woitas