Głównym zadaniem doradcy metodycznego jest udzielanie wsparcia nauczycielom -opiekunom grup projektowych w szkołach objętych opieką. W tym ujęciu roli ważne jest towarzyszenie nauczycielowi w realizacji projektu, dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych. Doradca wspólnie z nauczycielem opracowuje indywidualny plan współpracy ze szkołą oparty na rozpoznaniu potrzeb metodycznych, merytorycznych i organizacyjnych. Bogaty warsztat doradcy i nauczyciela dzięki wspólnemu działaniu jest bardziej racjonalnie wykorzystany w realizacji założonego celu, rozwiązywaniu i pokonywaniu trudności, a także wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań w pracy nad szkolnymi projektami. Polem do działania i doskonalenia kompetencji nauczycieli i uczniów jest wykorzystanie technologii cyfrowej.
Nauczyciele szkół i placówek oświatowych mają bieżący dostęp do poszczególnych doradców. Dane kontaktowe do doradców znajdują się w zakładce Kontakt.
Zadania doradcy metodycznego
1. Diagnozowanie potrzeb nauczycieli objętych wsparciem i planowanie na tej podstawie własnej pracy. Doradca:
- rozpoznaje potrzeby nauczycieli w zakresie prowadzenia zajęć pozalekcyjnych i doskonalenia z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych,
- planuje pracę w oparciu o wyniki diagnozy.
2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami. Doradca:
- prezentuje własne rozwiązania metodyczne z wykorzystaniem technologii cyfrowych,
- prowadzi konsultacje indywidualne i zbiorowe dla nauczycieli w zakresie przygotowania i korzystania z technologii cyfrowych,
- gromadzi i przekazuje nauczycielom informacje niezbędne do pracy nauczycieli,
- obserwuje zajęcia nauczycieli oraz udziela informacji zwrotnej efektywnego korzystania z różnych narzędzi cyfrowych,
- bierze udział w tworzeniu materiałów metodycznych do wykorzystania przez nauczycieli,
- pomaga nauczycielom w wykorzystywaniu w pracy technologii informacyjno – komunikacyjnych.
3. Inspirowanie nauczycieli do podejmowania działań innowacyjnych z zastosowaniem TIK. Doradca:
- wspiera nauczycieli w wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań w zakresie stosowania narzędzi cyfrowych w procesie edukacyjnym,
- prezentuje nauczycielom sposoby monitorowania efektów pracy,
- przedstawia przykłady dobrych praktyk stosowania różnorodnych narzędzi w pracy z uczniami.
4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. Doradca:
- ustawicznie doskonali swój warsztat w obszarze przedmiotowym Projektu, uczestnicząc w ofercie zaplanowanych szkoleń,
- angażuje się do prac zespołu doradców,
- współpracuje z pracodawcą,
- doskonali swoje posługiwania się technologia cyfrową umiejętności poprzez samokształcenie.
5. Współpraca ze szkołami objętymi doradztwem. Doradca:
- tworzy system komunikacji z nauczycielami szkół objętych wsparciem,
- systematycznie kontaktuje się z wyznaczonymi do opieki szkołami,
- realizuje opracowany przez siebie harmonogram spotkań z nauczycielami szkół,
- udziela wsparcia w rozwiązywaniu doraźnych problemów.