Cyberniaki

Założenia projektu

——————————————-

Celem projektu jest rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki. Wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają uczniom zgłębiać tajniki otaczającego świata.

Realizacja

—————————————-

Za każdym razem kiedy wspominamy swoje szkolne lata, niemożliwym wydaje się jak wiele zmieniło się w szkole od tamtego czasu.  Uczniowskie Laboratoria Informatyczne dały mi narzędzia dzięki którym nowoczesna technologia mogła na stałe zagościć w murach naszej szkoły. Uczniowie odkryli, że  internet to nie tylko facebook i instagram ale ogromna kopalnia wiedzy na wyciągnięcie ręki.

Dzięki warsztatom uczniowie nauczyli się jak wyszukiwać konkretne informacje na wcześniej wylosowany temat. Bardzo pomocne były tablety i przeglądarka google. Efektem  pracy dzieci były prezentacje i plansze.

Po przygotowaniu materiałów uczniowie bardzo chętnie prezentowali przed całą grupą swoje prace i utrwalali w ten sposób zobytą wiedzę.

Uczniowskie Laboratoria Informatyczne spowodowały, że platforma Kahoot do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów stała się łatwym i przydatnym narzędziem. W dobie epidemii okazało się, że jest to bardzo pomocna aplikacja w trakcie prowadzenia zdalnych zajęć. Uczniowie dzięki zdobytej wiedzy na zajęciach bez problemu  korzystają z aplikacji podczas kształcenia na odległość.

Miłym przerywnikiem pomiędzy prezentacjami okazały się klocki Lego i gra Scottie Go. Uczniowie mieli okazję bliżej się poznać i zintegrować dzięki wspólnej zabawie. Za pomocą tutoriali producenta oraz przy wsparciu nauczyciela zapoznali się z mechanizmem programowania LEGO. Starsi koledzy chętnie pomagali młodszym uczestnikom zajęć w budowaniu ciekawych robotów.

Niesamowitym zainteresowaniem cieszyła się kostka Merge Cube  ,,tajemnicza kostka” za pośrednictwem której dzieci mogły ”trzymać” wszechświat w dłoni lub mózg. Myślę, że lekcje geografii poświęcone Układowi Słonecznemu już nigdy nie będą takie same.

Podsumowując, mogę ze stuprocentową pewnością  stwierdzić, że warsztaty otworzyły drzwi  moim uczniom do nowoczesnych technologii .

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Zakrzewku
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Ewelina Nowodworska
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Kacper Białecki
  2. Miłosz Broniszewski
  3. Ksawery Gawliński
  4. Wiktoria Krygier
  5. Sebastian Licheniak
  6. Dominika Minko
  7. Igor Oźmiński
  8. Zuzanna Sosnowska
  9. Łukasz Szafrański
  10. Mateusz Sztuba
  11. Brajan Tomiński
  12. Natalia Wawrzyniak
  13. Adam Wełnicki
  14. Oliwia Wiśniewska
  15. Kacper Wiśniewski
  16. Patryk Wiśniewski