Programistyczne podchody
Założenia projektu
——————————————-
Celem projektu było nauka programowania i zasady wykorzystania narzędzi programistycznych.
Realizacja
—————————————-
Zajęcia w ramach Projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@” rozpoczęliśmy w dniu 5 listopada 2019 r.
W pierwszej kolejności zapoznaliśmy się z założeniami oraz celami Projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@”. Dokonaliśmy przeglądu stron internetowych partnerów Projektu oraz strony samego Projektu, a także przeglądu materiałów internetowych powstałych w I edycji Projektu.
W dalszej kolejności uczniowie wypełnili materiały zgłoszeniowe, a także ustaliliśmy harmonogram spotkań. Przeprowadziliśmy dyskusję i wybraliśmy temat naszego podprojektu edukacyjnego: „Programistyczne podchody”. Następnie zapoznaliśmy z nowym sprzętem informatycznym. Uruchomiliśmy tablety, skonfigurowaliśmy je, uczniowie utworzyli na nich swoje konta. Na stronie internetowej koduj.gov.pl zapoznaliśmy się z grami i programami pomocnymi w nauce programowania.
Przeprowadziliśmy dyskusję z burzą mózgów i wybraliśmy temat naszego projektu realizowanego z wykorzystaniem klocków Lego Mindstorms oraz Lego WeDo: „Survival robotów”.
Zapoznaliśmy się z zestawami klocków Lego Mindstorms. Wyszukaliśmy kilkanaście instrukcji budowy robotów, a następnie rozpoczęliśmy ich budowę w grupach. Uczniowie podzielili się rolami w swoich zespołach.
Po zbudowaniu robotów, na tabletach i smartfonach zainstalowaliśmy aplikację, umożliwiającą ich programowanie i sterowanie.
Efekty naszych prac:
W dalszej części projektu zapoznaliśmy się z zestawami klocków Lego WeDo. Uczniowie podzielili się rolami w swoich zespołach. Rozpoczęliśmy realizację projektu „survival robotów”.
Uczniowie wyszukali instrukcje budowy robotów, a następnie rozpoczęli ich budowę.
W tym samym czasie każdy zespół zaprojektował i zbudował z materiałów „eko” makietę dla robotów.
Po zainstalowaniu oprogramowania, za pomocą tabletów i smartfonów uczniowie programowali roboty tak, aby wykonywały one określone zadania na zbudowanej przez nich makiecie. Każda grupa miała własną makietę i roboty.
W końcowej części projektu połączono cztery makiety w jedną dużą planszę, na której uczniowie czterech grup wspólnie inicjowali różne sytuacje z robotami, np. życie w mieście, pokonywanie przeszkód, radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Uczniowie programowali roboty, aby radziły one sobie w różnych sytuacjach. Rozwiązywali na bieżąco problemy.
Efekty naszych prac:
Była fajna zabawa, przy której uczniowie poznali różne narzędzia i techniki programistyczne oraz doświadczenie w rozwiązywaniu problemów.
Multimedia
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa z oddz. Integ. Im. H. Sienkiewicza w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Dobrej
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Dariusz Piestrzyński
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Wiktor Bielicki
- Oliwia Chorąziak
- Iga Cieślak
- Michał Czelusta
- Marcin Gawron
- Kinga Gibasiewicz
- Daria Górna
- Mateusz Grzelewski
- Jakub Jesionek
- Julia Kaczewiak
- Magdalena Kos
- Gabriela Maciejewska
- Martyna Milczarek
- Julia Szablewska
- Martyna Wesołowska
- Krzysztof Zajbert