Excuse me, how do I get to the airport? – Przepraszam, jak dojdę na lotnisko? | Szkoła Podstawowa im. Rtm. W. Pileckiego w Orpiszewie

Założenia projektu

——————————————-

Uczniowie mieli za zadanie stworzyć makietę miasta, po której  poruszał się robot szukający lotniska. Pomocą miał y być podpowiedzi w języku angielskim.

Realizacja

—————————————-.

O projekcie

Nasza szkoła wzięła udział w podprojekcie ULI (Uczniowskie Laboratoria Informatyczne). Uczniowie klas 4-6 zdecydowali się na projekt edukacyjny pt. „Excuse me, how do I get to the airport?” , który to miał zawierać elementy robotyki, programowania oraz języka angielskiego.

Do realizacji projektu szkoła otrzymała wiele pomocy dydaktycznych, np. tablety, laptop, klocki Lego Education, aparat fotograficzny itd.

Na zajęciach, które odbywały się stacjonarnie i online, uczniowie uczyli się budować i programować roboty, współpracować w grupie, poznali podstawy fotografii, edycji zdjęć i filmów, gry w scratcha, organizowania swoich działań i sumiennego wykonywania powierzonych zadań.
Poza tym doskonalono umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.

W pierwszym semestrze uczestnicy projektu uczyli się podstaw fotografii. Poznali pojęcia typu ogniskowa, przysłona, kompozycja. Nauczyli się korzystania z aparatu fotograficznego w trybie manualnym. Dzięki temu sami decydują o tym, co uwidocznić na danej fotografii i w jaki sposób. Nauczyli się robić zdjęcia krajobrazów i zdjęcia portretowe. Następnie przeszliśmy do najtrudniejszej i najbardziej czasochłonnej części projektu czyli budowania robotów i ich programowania. Proces ten nie był łatwy, gdyż było to coś całkowicie nowego i napotykaliśmy na wiele problemów. Niejednokrotnie nasz robot nie chciał robić tego, do czego został zaprogramowany.

 

 

 

 

Jednakże dzięki wytrwałości i cierpliwości udawało się znaleźć przyczyny naszych niepowodzeń.

  

Radość, która następowała po uzyskaniu efektu finalnego, rekompensowała nam trud włożony w rozwiązywanie problemów. Poza tym dzięki temu uczyliśmy się wielu nowych rzeczy. Podczas zajęć uczniowie dobrze się również bawili, budując różne roboty. Największą radość sprawił im robot tańczący „Wyginam śmiało ciało”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 Oto inne przykłady robotów:

 

 

Gdy już przyswoiliśmy sobie podstawy robotyki, przeszliśmy do budowania makiety miasta, po której miał się przemieszczać nasz turysta szukający lotniska. Tę część projektu zakończyliśmy ewaluacją naszej dotychczasowej pracy. W drugim semestrze zostały przeprowadzone warsztaty z edycji filmów. Poprowadził je uczeń klasy 8 Łukasz Lis. Podczas nich tłumaczył nam jak edytować filmy, montować je, dodawać tekst i muzykę. Po tej prezentacji uczniowie mieli możliwość zastosowania tego w praktyce. Poznali słownictwo związane z pytaniem o drogę i jej opisem w języku angielskim. Następnie przystąpiliśmy do programowania zbudowanego robota do poruszania się po makiecie. Efekt finalny można obejrzeć na poniższym filmie.

Multimedia

 

 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Orpiszewie im. Rtm. W. Pileckiego
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Radosław Nowakowski
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Nikola Stasik
Julita Nowacka
Dorota Ogrodowska
Wiktoria Fus
Jakub Bielski
Julia Cierniewska
Nadia Fus
Joanna Wojtaszek
Edyta Kurosińska
Marcelina Macniak
Adam Wojtaszek
Amelia Jakubowska
Amelia Osuch
Norbert Kęsy