Założenia projektu
Celem projektu było zapoznanie uczniów z nowoczesnymi narzędziami TIK, rozbudzenie w nich ciekawości, kreatywności, pasji programowania i podstaw robotyki, a także zwiększenie samooceny oraz wzmocnienie logicznego i abstrakcyjnego myślenia. Uważam, że cele te zostały osiągnięte.
Realizacja
Uczniowie podczas realizacji projektu poznali budowę, działanie i zasady programowania robotów przy wykorzystaniu zestawów Lego Education SPIKE. Podgrupy budowały i programowały własne roboty z wykorzystaniem dostępnych czujników – część z nich była użyta w filmie. Uczniowie praktycznie wykorzystywali drukarkę 3D, którą początkowo musieli zbudować. Projektowali oraz drukowali pomocne narzędzia wykorzystując aplikacje Tinckercad, Thingiverse, SketchUp, Blender, Creality Slicer 1.2.3., a także program Cura. Część wydruków była również wykorzystana podczas montażu filmu – m. in. „Magiczny znicz”, szachy z Harry’ego Potter’a, Hogwart, napisy Kopernik, Hogwart czy kociołki. Tworzyli także i edytowali filmy w formacie .mp4 (aplikacja Windowsa – Zdjęcia – Edytor Wideo i Adobe Premiere Pro) oraz obrabiali zdjęcia w wielu programach. Udało im się również wykorzystać pozostałe pomoce naukowe – zarówno gry edukacyjne (Dixit, Story Cubes), jak i kostkę Merge Cube (z aplikacjami m. in. Object Viewer, Merge Explorer) oraz własne klocki Lego i dostępne w szkole green screen-y. Zaprojektowali nasze Logo, własne identyfikatory, stworzyli grupowego Instagrama i umieszczali w nim posty. Udało się również utworzyć nowoczesne infografiki i mapy myśli w Canvie. Wykorzystali w praktyce zdobytą wiedzę do realizacji własnych projektów przy użyciu dostępnych narzędzi.
Nasza grupa projektowa to „Misja Kopernik”. Naszą misją było stworzenie świata Harry’ego Potter’a przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. U nas świat Harry’ego z magii przeistoczył się w rzeczywistość cyfrową. Przy wykorzystaniu technologii informacyjnej, mając do dyspozycji zestawy Lego Education SPIKE i drukarkę 3D oraz tablety i kostki Merge Cube stworzyliśmy świat Hogwartu w naszej szkole. Zobaczycie niezwykłe przygody robotów w świecie Harry’ego Potter’a. Porównaliśmy szkołę Hogwartu z Kopernikiem i przedstawiliśmy efekty naszej pracy w postaci filmu. Wszystkie elementy były nagrane i zmontowane samodzielnie przez naszą grupę.
Multimedia
– FILM „MAGIA W KOPERNIKU” – LINK !!!
– Prezentacja wykorzystana do podsumowania projektu – link
– Scenariusz do podsumowania projektu – link
– Podsumowanie projektu film 13.05 – link
Podczas zajęć warsztatowych udało nam się zrealizować zaplanowane cele. Zwracałam uwagę na kreatywność i pomysłowość. Poniżej przedstawiłam realizację naszych działań począwszy od pierwszych zajęć w kolejnych comiesięcznych podsumowaniach.
Listopad 2021 r.
– film z realizacji – link
Grudzień 2021 r.
– film z realizacji – link
Styczeń 2022 r.
– film z realizacji – link
Luty 2022 r.
– film z realizacji – link
Marzec 2022 r.
– film z realizacji – link
Kwiecień / Maj 2022 r.
W ramach Warsztatów z Robotyki udało mi się zorganizować dla uczestników wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik. Odbyła się ona 19.05.2022 r. Dzięki projektowi uczniowie mieli zapewnione bezpłatne wejście do CNK i zwiedzanie, Laboratorium Robotyczne oraz wejście do Planetarium z projekcją filmu „Klimat – goracy temat”. Z pewnością był to mile i pożytecznie spędzony czas.
Promocja
Oto nasze logo.
Tu widać prezentację naszych prac w szkole.
Oto nasz Instagram.
Wejdź na nasz Instagram – lajki mile widziane.
#misja_kopernik
https://www.instagram.com/misja_kopernik/?hl=pl
Linki do szkolnej strony WWW:
– Strona szkoły
– Galeria na stronie szkolnej
Zespół projektowy:
Realizacja tego projektu w Naszej szkole to była niesamowita okazja dla licealistów, którzy chcieli się zaangażować w projekt informatyczny i wkroczyć w świat nowoczesnych technologii. Mieli możliwość uczestniczyć w ciekawych warsztatach informatycznych. W ramach warsztatów rozwijali pasje programowania i robotyki, korzystali z zestawów Lego Education SPIKE, budowali i programowali roboty w aplikacji na tabletach z wykorzystaniem dostępnych czujników. Uczyli się również obróbki zdjęć i filmów. Zbudowali drukarkę 3D i nauczyli się wykorzystywać ją w praktyce rozwiązując przy tym różne problemy. Na drukarce 3D drukowali pomocne narzędzia do realizacji projektu. Tworzyli ciekawe infografiki i mapy myśli w Canvie. Korzystali z gier integracyjnych – Dixit, kostek Story Cubes oraz nowoczesnych kostek Merge Cube do rzeczywistości rozszerzonej AR oraz VR. Utworzyli również naszego projektowego Instagrama do umieszczania postów oraz promocji szkoły. Wykorzystali w praktyce zdobytą wiedzę do realizacji swoich pasji.
Warsztaty były wspaniałą inicjatywą i uczniowie z pewnością podczas zajęć zdobyli ciekawe doświadczenie i efektywnie uczyli się poprzez zabawę. Myślę, że rozwinęłam w nich również pasję, zainteresowanie nowoczesnymi technologiami i ukierunkowałam na poszukiwanie ciekawych rozwiązań. Uważam, że sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość są wyciągnięcie ręki, a teraz świat cyberprzestrzeni z pewnością jest nam wszystkim bliższy.
Poniżej nauka poprzez zabawę:
Na poniższym zdjęciach nasza grupa warsztatowa – „kto jest kto” podczas zajęć oraz zdjęcie z Podsumowania Projektu ULI.
Opiekun grupy: mgr Donata Mieloch, III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu
III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu
Grupa projektowa „Misja Kopernik”
Opiekun: Donata Mieloch