Młodzi i przedsiębiorczy…
Założenia projektu
——————————————-
Celem projektu Młodzi i przedsiębiorczy było pobudzanie uczniów do aktywności, a także samodzielnego i kreatywnego myślenia.
Realizacja
—————————————-.
W dzisiejszych czasach liczą się przede wszystkim kompetencje kluczowe czyli te, które niezbędne są do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycie aktywnym obywatelem to podstawa. Kompetencje „inicjatywność”i „przedsiębiorczość” oznaczają zdolność osoby do wcielania pomysłów w czyn. Obejmują one kreatywność, innowacyjność i podejmowanie ryzyka, a także zdolność do planowania przedsięwzięć i prowadzenie ich dla osiągnięcia zamierzonych celów.
Celem projektu Młodzi i przedsiębiorczy jest pobudzanie uczniów do aktywności, a także samodzielnego i kreatywnego myślenia. Nadrzędną rolę przypisuje się celom kształcenia, które w całym procesie edukacyjnym są wyznacznikiem treści nauczania, służących osiąganiu tychże celów. Wynika stąd ważna cecha projektu – nauczanie przez działanie. Projekt nasz będzie projektem zadaniowym, a więc będziemy przeprowadzać praktyczne działania, których celem będzie osiągnięcie zamierzonego rezultatu.
Założeniem projektu jest nabycie nowych umiejętności, a więc: – umiejętność podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, – umiejętność efektywnego współdziałania w zespole, – umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, – umiejętność dobrego planowania… Oprócz ww. umiejętności udział w projekcie pozwoli rozwijać następujące postawy: – uczciwość, – wiarygodność, – odpowiedzialność, – wytrwałość w poszukiwaniu, odkrywaniu i dążeniu do osiągnięcia wyznaczonych celów, – poczucie własnej wartości, – szacunek dla innych ludzi i kultura osobista.
Cele szczegłowe:
- kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia,
- podejmowanie odpowiedzialnych decyzji,
- uświadomienie konieczności planowania działań,
- nabycie i wykorzystanie umiejętności TIK,
- zastosowanie zasad organizacji pracy zespołowej,
- nabycie umiejeności skutecznego komunikowania się,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania konliktów,
- uświadomienie roli podstawowych narzędzi marketingowych,
- poznanie zasad etycznego postępowania,
- doskonalenie umiejętności samooceny własnych predyspozycji.
- Uczestnicy projektu byli podzieleni na 4 grupy zadaniowe, które w ramach przedsięwzięcia pracowały nad indywidualnymi pomysłami swoich produktów w branży reklamowo-promocyjnej.
Etapy działalności:
a) planowanie działaności szkolnej firmy
b) działalność gospodarcza
c) etyka prowadzonej działalności
d) podsumowanie pracy w szkolnej firmie
e) moja przyszłość zawodowa.
Multimedia
Zamieszczono prezentację potwierdzającą realizację poszczególnych etapów
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – Technikum im. H. Sienkiewicza
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Alicja Kukiel
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Wiktoria Bednarz
- Izabela Bieniek
- Wiktoria Jahnz
- Michalina Jankowska
- Jowita Kaźmierek
- Marta Kenig
- Martyna Kuklewska
- Aleksandra Maciszewska
- Patrycja Nowak
- Wiktoria Płocieniczak
- Maja Samek
- Aleksandra Skrzypek
- Klaudia Stańczyk
- Natalia Wiśniewska
- Weronika Wyrembek
- Malwina Żeszot