Niezwykła przygoda – tworzę, koduję, animuję

Założenia projektu

——————————————-

Cel projektu; Wprowadzenie uczniów w świat programowania. Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia analizowania oraz rozwiązywania problemów z różnych dziedzin za pomocą dostępnych narzędzi. Pobudzenie uczniów do poszukiwania rozwiązań stawianych im zadań oraz kreatywnego działania.

Realizacja

—————————————-

Uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Chełmcach uczestniczyli w realizacji podprojektu „Niezwykła przygoda – tworzę, koduję, animuję” w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020.

Celem naszego projektu było wprowadzenie uczniów w świat programowania, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, analizowania oraz rozwiązywania problemów z różnych dziedzin za pomocą dostępnych narzędzi, a także pobudzenie uczniów do poszukiwania rozwiązań zadań oraz kreatywnego działania.

Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyli w realizacji zadań, podczas których zapoznali się z tematyką bezpieczeństwa w sieci, rozszerzonej rzeczywistości i kodowania.

W ramach zajęć dzieci uczyły się programowania w intuicyjnym języku Baltie. Jest to język graficzny, gdzie polecenia wykonujemy za pomocą obrazkowych bloków.

Uczniowie poznali również elementy języka Scratch. Nauczyli się wykorzystywać program, jako narzędzie do tworzenia i sterowania obiektem/duszkiem po ekranie.

Zajęcia obejmowały swoim zakresem także programowanie robotów. Ozoboty to roboty, które rozpoznają odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podążają ich śladem. Za pomocą kolorowych kodów dzieci tworzyły proste programy. Ozoboty pozwoliły uświadomić dzieciom, że programowanie służy do rozwiązywania konkretnych problemów.

Końcowy etap projektu obejmował rozwiązywanie programistycznych łamigłówek na platformie code.org. Dla każdego ucznia zostało utworzone indywidualne konto, dzięki któremu można było na bieżąco nadzorować wykonywaną pracę. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały na nowe zadania. Ostatecznym projektem było połączenie linii kodu z muzyką, a efektem pracy był projekt „Potańcówka”. 

Multimedia

 

 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Chełmcach
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Natasza Paszkowiak-Kopeć
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Agnieszka Banach
  2. Dawid  Grabiński
  3. Emilia Grodzińska
  4. Jakub Grzybek
  5. Szymon Habelski
  6. Kacper Janas
  7. Lena Jędrzejewska
  8. Michał Jopek
  9. Maksymilian Kical
  10. Agata Kleps
  11. Stanisław Kocoń
  12. Amelia Krzywda
  13. Kacper Lipke
  14. Michalina Melka
  15. Nadia Olek
  16. Samuel Sanecki
  17. Bartosz Sowa
  18. Michał Wojtaszek