Roboty w służbie ekologii | zkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Wlkp. w Bodzewie

Założenia projektu

——————————————-

Planowano zastosowanie robotów do segregowania i porządkowania róznych rzeczy.

Realizacja

—————————————-

W skład grupy projektowej wchodzili uczniowie klasy 4 SP w Bodzewie. Projekt realizowaliśmy od listopada 2020 do maja 2021. Znaczna część zajęć prowadzona była w formie zajęć online w domu. Dopiero pod koniec maja 2021 uczniowie powrócili do szkół i możliwe było podsumowanie z zakończenie naszych działań w szkole. Podczas pracy w domu, każdy uczeń dysponował wypożyczonym ze szkoły tabletem, zestawem Scottie go i ozobotem z przygotowanymi planszami.

Zaplanowany projekt został zrealizowany poprzez udział uczniów z grupy projektowej w zajęciach z kodowania i obsługi gry Scottie go. Poprzez wyposażenie uczniów w wiadomości z zakresu obsługi i kodowania ozobotów. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z zasad segregacji odpadów i tworzyli schemat wysypiska w aplikacji Jamboard. Wszystkie te działania wykorzystaliśmy podczas realizacji zadań projektowych.

W drugiej części projektu uczniowie budowali za pomocą klocków Lego schemat składowiska odpadów z wydzieleniem stref na poszczególne rodzaje odpadów.

 ,

Równolegle budowaliśmy roboty z zestawów: lego Widu2 i lego Spice.

Skonstruowane przez nas roboty następnie kodowaliśmy i zostały one przystosowane do wykorzystania podczas podsumowania projektu na składowisku odpadów.

  

  

Kolejny etap naszych działań polegał na konstruowaniu robotów za pomocą zestawów Jimu robot. Członkowie grupy projektowej uczyli się poprawnie konstruować roboty na podstawie szczegółowej instrukcji. Następnie uczniowie nauczyli się sterować zbudowanym robotem.

    

    

Funkcje robotów wykorzystaliśmy podczas podsumowania naszych działań projektowych. Zadaniem skonstruowanych przez nas robotów było przeprowadzenie segregacji śmieci na składowisku odpadów. Na zbudowanej makiecie zostały wydzielone strefy do segregacji odpadów. Zostało wydzielone miejsce na spalarnie odpadów. Za pomocą robotów uczniowie przenosili odpady do wyznaczonych stref składowania.

Poprzez udział w projekcie uczniowie nauczyli się konstruować i kodować wybrane – dostępne w szkole roboty. Następnie posiedli wiedzę jak roboty mogą być wykorzystane podczas segregacji odpadów. Widzieli jak można zaprojektować automatyczną linie do segregacji odpadów. Potrafią sterować zbudowanymi przez siebie robotami.

Spędziliśmy miło i bardzo aktywnie czas zaplanowany na realizację naszego projektu.

Multimedia

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Powstańców Wlkp. w Bodzewie
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Zbigniew Jakubowski
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Monika Gorynia

Julia Gościańska

Konrad Grześkowiak

Filip Harendarz

Eliza Jakuszkowiak

Antoni Lisiecki

Filip Łapawa

Laura Mazurek

Kacper Ostapczuk

Bartosz Sobecki