Zaprogramowani

Założenia projektu

——————————————-

Projekt miał na celu pokazanie, że programowanie, to nauka dzięki której można zrozumieć otaczający świat i zachodzące w nim zmiany. Uczniowie dowiedzą się, jak ze zrozumieniem realizować własne projekty/zadania i wykorzystywać technologię dla swoich potrzeb. Dzieci mogły wykazać się zdolnościami kodowania, będą korzystać z prostych narzędzi programistycznych, a także poznają elementy robotyki. Będą ćwiczyć umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, rozwijali kreatywność i umiejętności organizacji pracy zespołowej.

Realizacja

—————————————-

Wszystko co dobre, kiedyś się kończy…

Nasz projekt miał na celu pokazanie, że programowanie, to nauka dzięki której można zrozumieć otaczający świat i zachodzące w nim zmiany. Podczas jego realizacji dowiedzieliśmy się, jak ze zrozumieniem realizować własne zadania i jak wykorzystywać technologię dla swoich potrzeb. Mogliśmy wykazać się zdolnościami kodowania i programowania, a także poznaliśmy elementy robotyki. Ćwiczyliśmy umiejętności logicznego myślenia, eksperymentowalismy i mogliśmy sie wykazać kreatywnością. Większośc zadań wymagała pracy w grupach, planowania i współpracy. 

Nasze działania na bieżąco prezentowaliśmy na blogu projektowym – proszę kliknąć na poniższą zdjęcie

Nasz projekt skupiał się przede wszystkim na wszelkich aktywnościach związanych z programowaniem. Na początku poznaliśmy sympatycznego Scottiego, który wprowadził nas w świat programowania. Kolejnym wyzwaniem były wyścigi Ozobotów i mimo, iż kodowaliśmy kolorami trzeba było się nagłówkować, aby zwyciężyć. Najbardziej chyba polubiliśmy klocki Lego. Zaczęliśmy od gotowych projektów WeDo. Wkrótce jednak powstały nasze autorskie pojazdy, roboty sumo, czy urządzenia, którymi posługujemy się na co dzień, a nie zastanawiamy się, jak działają. Testowaliśmy i modyfikowaliśmy je, tak by spełniały nasze oczekiwania i działały bez zarzutów. Mieliśmy również okazję poznać zestawy Lego Mindstorms i wykonać projekt dźwigu, czy sortownicy.

Ostatnie miesiące projektu zmuszeni byliśmy realizować w domu, ale nie poddaliśmy się. Programowaliśmy online trasy dla LightBota, czy małpki na platformie CodeMonkey. Udało nam się również uruchomić platformę Scottie Go Dojo, dzięki której mogliśmy ponownie rozwiązywać programistyczne zadania ze Scottiem, a także tworzyć i testować własne plansze. 

Część zadań i aktywności udało nam się połączyć z projektem eTwinning Let’s Code Together, który realizowaliśmy w tym roku z partnerami z Turcji, Włoch, Rumunii, Albanii i innych krajów europejskich. W ramach współpracy aktywnie uczestniczyliśmy obchodach CodeWeek, Dnia Bezpiecznego Internetu, czy ScratchDay. 

etcert.jpg

etcert.jpg

 

Multimedia

Posumowaniem naszych działań jest prezentacja –proszę kliknąć na poniższą zdjęcie

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Józefa Kulli w Mąkoszycach
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Kamilla Stefańska
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Oliwier  Doktor
  2. Alan Kowalski
  3. Grzegorz Kowalski
  4. Laura Kuczyńska
  5. Iga Michałowska
  6. Martyna Miszczak
  7. Mateusz Miszczak
  8. Otylia Moskwa
  9. Agata Nolbert
  10. Wiktor Nolbert
  11. Mateusz Pelc
  12. Gracjan Prędki
  13. Jakub Rak
  14. Patryk Raszewski-Nolbert
  15. Wiktoria Sułkowska