Brzeziny – dlaczego nie ?
Założenia projektu
——————————————-
Nasza grupa uda się w podróż historyczno-sentymentalną w przeszłość po to, aby poznać, lepiej przyjrzeć się i rozpropagować historie znaczących dla Brzezin obiektów. Nie wszystkim są one znane. Spośród wszystkich wybierzemy trzy najbardziej charakterystyczne i ciekawe. Interesujemy się architekturą i to właśnie nad tym zagadnieniem chcielibyśmy oprzeć nasz projekt. Wykorzystując udostępnione pomoce dydaktyczne chcielibyśmy zaprezentować historię architektury swojego regionu. Prowadzone zajęcia z wykorzystaniem Lego Education, ScottieGo, BeCreo, Merge Cube poszerzą nasze wiadomości i umiejętności, rozwiną samodzielność, kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i myślenie abstrakcyjne. Dadzą nam możliwość samooceny. Będziemy wspólnie poszukiwać innowacyjnych rozwiązań. Dołożymy wszelkich starań, aby zebrać szczegółowe informacje i jak najlepiej je przekazać i zaprezentować. Już nie możemy się doczekać!
Realizacja
—————————————-
Niniejsze sprawozdanie dotyczy podsumowania projektu edukacyjnego Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020 – Uczniowskie Laboratoria Informatyczne „Brzeziny – dlaczego nie?” realizowanego w Szkole Podstawowej w Brzezinach. Projekt został przeprowadzony w formie zajęć pozalekcyjnych dla grupy 15 uczniów z klas piątych. Przy jego realizacji wykorzystano metody aktywne, eksperymenty i różne formy pracy z zastosowaniem komputera i Internetu. Projekt opierał się na podróży historyczno-sentymentalnej w przeszłość po to, aby poznać, lepiej przyjrzeć się i rozpropagować historie znaczących dla Brzezin obiektów.
Nie wszystkim były one znane. Spośród wielu wybraliśmy najbardziej charakterystyczne: Pałac Schlosserów i starą remizę strażacką. Wykorzystując udostępnione pomoce dydaktyczne zaprezentowaliśmy historię architektury swojego regionu. Powstała wspaniała makieta pałacu, po którym w Brzezinach nie ma już śladu. Makieta odzwierciedla jego wygląd, położenie i otaczającą okolicę. Mieszkańcy naszej miejscowości jak również turyści odwiedzający naszą gminę mogą przenieść się w przeszłość i poczuć klimat minionych lat. Odczarowaliśmy na nowo to piękne miejsce. Ducha historii można poczuć oglądając wizualizację 3D starej remizy strażackiej, która powstała w aplikacji Draw Bricks. Została ona dokładnie odtworzona przez uczniów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.
Efekt jest niesamowity. Sytuacja związana z COVID-19 w Polsce nie pokrzyżowała nam planów. Projekt mimo wielu trudności udało się zrealizować i zakończyć z zapewnieniem samodzielnej pracy uczniów. Udział w nim poszerzył wiadomości i umiejętności naszych uczniów, rozwinął samodzielność, kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i myślenie abstrakcyjne. Uczniowie w pełni wykorzystali swoje informatyczne umiejętności, co można zobaczyć oglądając naszą prezentację:
Multimedia
Film – prezentacja podsumowująca projekt
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Brzezinach
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Edyta Łuczak
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Agata Jakubowska
- Alan Łaski
- Nikola Łuszczek
- Dominika Nowak
- Aleksandra Pejaś
- Oliwia Pisula
- Milena Porada
- Jakub Stępień
- Kamil Stysiak
- Szymon Szuleta
- Nikola Tułacz
- Oliwia Tułacz
- Nikola Ułanowska
- Gabriela Wąsik
- Nikodem Włodarz