Brzeziny – dlaczego nie ?

Założenia projektu

——————————————-

Nasza grupa uda się w podróż historyczno-sentymentalną w przeszłość po to, aby poznać, lepiej przyjrzeć się i rozpropagować historie znaczących dla Brzezin obiektów. Nie wszystkim są one znane. Spośród wszystkich wybierzemy trzy najbardziej charakterystyczne i ciekawe. Interesujemy się architekturą i to właśnie nad tym zagadnieniem chcielibyśmy oprzeć nasz projekt. Wykorzystując udostępnione pomoce dydaktyczne chcielibyśmy zaprezentować historię architektury swojego regionu. Prowadzone zajęcia z wykorzystaniem Lego Education, ScottieGo, BeCreo, Merge Cube poszerzą nasze wiadomości i umiejętności, rozwiną samodzielność, kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i myślenie abstrakcyjne. Dadzą nam możliwość samooceny. Będziemy wspólnie poszukiwać innowacyjnych rozwiązań. Dołożymy wszelkich starań, aby zebrać szczegółowe informacje i jak najlepiej je przekazać i zaprezentować. Już nie możemy się doczekać!

Realizacja

—————————————-

Niniejsze sprawozdanie dotyczy podsumowania projektu edukacyjnego Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020 – Uczniowskie Laboratoria Informatyczne „Brzeziny – dlaczego nie?” realizowanego w Szkole Podstawowej w Brzezinach. Projekt został przeprowadzony w formie zajęć pozalekcyjnych dla grupy 15 uczniów z klas piątych. Przy jego realizacji wykorzystano metody aktywne, eksperymenty i różne formy pracy z zastosowaniem komputera i Internetu. Projekt opierał się na podróży historyczno-sentymentalnej w przeszłość po to, aby poznać, lepiej przyjrzeć się i rozpropagować historie znaczących dla Brzezin obiektów.

Nie wszystkim były one znane. Spośród wielu wybraliśmy najbardziej charakterystyczne: Pałac Schlosserów i starą remizę strażacką. Wykorzystując udostępnione pomoce dydaktyczne zaprezentowaliśmy historię architektury swojego regionu. Powstała wspaniała makieta pałacu, po którym w Brzezinach nie ma już śladu. Makieta odzwierciedla jego wygląd, położenie i otaczającą okolicę. Mieszkańcy naszej miejscowości jak również turyści odwiedzający naszą gminę mogą przenieść się w przeszłość i poczuć klimat minionych lat. Odczarowaliśmy na nowo to piękne miejsce. Ducha historii można poczuć oglądając wizualizację 3D starej remizy strażackiej, która powstała w aplikacji Draw Bricks. Została ona dokładnie odtworzona przez uczniów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

Efekt jest niesamowity. Sytuacja związana z COVID-19 w Polsce nie pokrzyżowała nam planów. Projekt mimo wielu trudności udało się zrealizować i zakończyć z zapewnieniem samodzielnej pracy uczniów. Udział w nim poszerzył wiadomości i umiejętności naszych uczniów, rozwinął samodzielność, kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i myślenie abstrakcyjne. Uczniowie w pełni wykorzystali swoje informatyczne umiejętności, co można zobaczyć oglądając naszą prezentację:

Multimedia

Film – prezentacja podsumowująca projekt 

 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Brzezinach
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Edyta Łuczak
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

  1. Agata Jakubowska
  2. Alan Łaski
  3. Nikola Łuszczek
  4. Dominika Nowak
  5. Aleksandra Pejaś
  6. Oliwia Pisula
  7. Milena Porada
  8. Jakub Stępień
  9. Kamil Stysiak
  10. Szymon Szuleta
  11. Nikola Tułacz
  12. Oliwia Tułacz
  13. Nikola Ułanowska
  14. Gabriela Wąsik
  15. Nikodem Włodarz