Cybercity-historia mojego miasta
Założenia projektu
——————————————-
Uczniowie podczas zajęć zrealizowali projekt: Cybercity – historia mojego miasta, w wyniku którego powstała gra edukacyjna oparta na planie miasta Słupcy z wykorzystaniem robotów i tabletów.
Realizacja
—————————————-
Zadaniem zespołu było przygotowanie gry dla uczniów przybliżającej historię miasta Słupcy z okazji jubileuszu 730-lecia. W ramach zajęć projektowych zorganizowano wyjścia do miejsc związanych z historią miasta Słupcy, które była przedmiotem filmów uczniowskich. Zadaniem uczniów było zatem przygotowanie scenariusza, rejestracja zdjęć, montaż i postprodukcja filmików, które będą elementem gry: Cybercity – historia mojego miasta. Prawa autorskie w Internecie, otwarte zasoby i licencje, legalna kultura były tematyką poruszaną w ramach „produkcji” filmików: Historia naszego miasta. Wykorzystanie zasobów Internetu i narzędzi cyfrowych w nauce, e-learning jako wsparcie edukacji – to tematyka realizowana podczas tworzenia quizów do gry edukacyjnej Cybercity – historia mojego miasta. Zadnienia programowania były realizowane podczas zajęć z mBotami i Ozobotami. Ponadto zaplanowano realizację zagadnień: dobre i złe strony Internetu, sposoby i zwyczaje korzystania z sieci, netykieta, bezpieczeństwo cyfrowe dzieci, prawda i kłamstwa w Internecie posłużą do organizacji w szkole Tygodnia Bezpiecznego Internetu w szkole oraz myślenie algorytmiczne, programowanie systemów inteligentnego miasta z wykorzystaniem zestawu BeCreo. Myślenie komputacyjne. Wprowadzenie w algorytmikę. Podstawy programowania z wykorzystaniem pomocy dydaktycznej – gry ScotieGo. Uczniowie osiągną swe cele z wykorzystaniem, kamery cyfrowej, tabletów, smartfonów, robtów (mBot, Ozobot) oraz zasobów Interntu, zestawu BeCreo, gry ScotieGo. Wykorzystywane metody to m.in.: metoda projektu, odwróconej klasy, metoda ćwiczebna, metoda podająca z elementami dyskusji, burzy mózgów.
Poniżej linki do wybranych pac uczniów na portalach zewnętrznych:
Multimedia
Fim podsumowujący projekt
—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 3 im. A. Mickiewicza w Słupcy
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Lidia Drop
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:
- Adam Bociek
- Igor Szymański
- Piotr Szary
- Nikola Masternak
- Piotr Fajkowski
- Piotr Matusiak
- Mateusz Kłaniecki
- Kacper Kin
- Maja Chałas
- Michał Koziorowski
- Mateusz Koziorowski
- Mateusz Michalak
- Adam Szymbrowicz
- Laura Błaszczyk
- Jonasz Andrzejewicz
- Antoni Tritt