Informatyka-wczoraj i dziś

Założenia projektu

——————————————-

Głównym celem projektu było:

Uczniowie zagłębią się w historię komputerów: Jak wyglądały? Co można było na nich robić? Porównają ich rozwój na przestrzeni lat. Zaprojektują komputery te z przeszłości lub przyszłości (technika dowolna). Uczniowie utworzyli prezentację multimedialną korzystając z różnych programów i aplikacji. Poznali nowe programy i aplikacje i rozszerzyli umiejętności we wcześniej poznanych programach lub aplikacjach (tekstowe, graficzne, filmowe). Drugi etap projektu to programowanie z pomocą gry edukacyjnej Scottie Go! oraz klockami LEGO Spike Education. Uczniowie korzystali z tabletów, testowali swoje programy, sprawdzając w ten sposób poprawność ich działania, objaśniali przebieg ich działania i oceniali ich efektywność.

 

Realizacja

—————————————-

Od listopada 2020 r. do maja 2021 r. w naszej szkole realizowany były zajęcia w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020, Uczniowskie Laboratoria Informatyczne 4-8.

Uczniowie naszej szkoły pracowali nad tematem „Informatyka wczoraj i dziś”.

Głównym celem naszego projektu było: poznanie historii komputerów, ewolucja komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów, programów, aplikacji – zastanowienie się dokąd zmierza informatyka i komputery? oraz rozwijanie umiejętności programowania w środowisku Scratch i Pixblocks.

Uczniowie w ramach projektu wykonali:

  1. Prezentację multimedialną „Informatyka wczoraj i dziś”,
  2. Erupcję wulkanu w PowerPoint,
  3. Projekt pokoju w Paint 3D,
  4. Projekt Ogrodu marzeń w Paint 3D,
  5. Robot w Paint 3D,
  6. Komputer przeszłości lub przyszłości – technika dowolna,
  7. Plakat Bezpieczeństwo w Internecie,
  8. Zaprogramowali w środowisku Scratch: (swoje imię, grę – labirynt, rysowanie figur geometrycznych, rysowanie domu, trójkąt prostokątny i kopertę, sygnalizację świetlną z jeżdżącymi pojazdami, zmieniającymi się światłami i pieszymi)
  9. Programowali w środowisku Pixblocks,
  10. W programie Lego Digital Designer wykonali budowle z klocków LEGO.
  11. Programowali w domu swoje prywatne roboty.
  12. Odkrywali możliwości kostki Merge Labs, Cube, tworzyli wizualizacje.

Dla wszystkich uczniów oraz nauczyciela praca nad projektem podczas nauki online była nowym wyzwaniem i doświadczeniem. Uczniowie bardzo dobrze radzili sobie z powierzonymi zadaniami, chętnie wykonywali zadania, utrwalali i rozszerzali swoje wiadomości i umiejętności. W załączniku zamieszczam prezentację i filmik podsumowujące nasze działania nad projektem.

Multimedia

Prezentacja Infromatyka wczoraj i dziś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erupcja wulkanu – prezentacja

 

Film podsumowujący projekt

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Orła Białego we Wtórku
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Agnieszka Andrzejewska
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Julia Bergandy 
Dominika Bluz
Szymon Chmielewski
Zuzanna Dymacz 
Bartosz Gomółka 
Jakub Guzior 
Zofia Mrotek 
Mikołaj Roszak 
Marika Skoczyńska
Julia Staroojciec
Igor Sus
Maja Szymoniak
Nikola Szymoniak
Oliwia Urban
Nikola Urban 
Gabriela Walczak