Informatyka-wczoraj i dziś
Założenia projektu
——————————————-
Głównym celem projektu było:
- poznanie historii komputerów, ewolucja komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów, programów, aplikacji,
- zastanowienie się dokąd zmierza informatyka i komputery,
- rozwijanie umiejętności programowania.
Uczniowie zagłębią się w historię komputerów: Jak wyglądały? Co można było na nich robić? Porównają ich rozwój na przestrzeni lat. Zaprojektują komputery te z przeszłości lub przyszłości (technika dowolna). Uczniowie utworzyli prezentację multimedialną korzystając z różnych programów i aplikacji. Poznali nowe programy i aplikacje i rozszerzyli umiejętności we wcześniej poznanych programach lub aplikacjach (tekstowe, graficzne, filmowe). Drugi etap projektu to programowanie z pomocą gry edukacyjnej Scottie Go! oraz klockami LEGO Spike Education. Uczniowie korzystali z tabletów, testowali swoje programy, sprawdzając w ten sposób poprawność ich działania, objaśniali przebieg ich działania i oceniali ich efektywność.
Realizacja
—————————————-
Od listopada 2020 r. do maja 2021 r. w naszej szkole realizowany były zajęcia w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020, Uczniowskie Laboratoria Informatyczne 4-8. Uczniowie naszej szkoły pracowali nad tematem „Informatyka wczoraj i dziś”. Głównym celem naszego projektu było: poznanie historii komputerów, ewolucja komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów, programów, aplikacji – zastanowienie się dokąd zmierza informatyka i komputery? oraz rozwijanie umiejętności programowania w środowisku Scratch i Pixblocks. Uczniowie w ramach projektu wykonali:- Prezentację multimedialną „Informatyka wczoraj i dziś”,
- Erupcję wulkanu w PowerPoint,
- Projekt pokoju w Paint 3D,
- Projekt Ogrodu marzeń w Paint 3D,
- Robot w Paint 3D,
- Komputer przeszłości lub przyszłości – technika dowolna,
- Plakat Bezpieczeństwo w Internecie,
- Zaprogramowali w środowisku Scratch: (swoje imię, grę – labirynt, rysowanie figur geometrycznych, rysowanie domu, trójkąt prostokątny i kopertę, sygnalizację świetlną z jeżdżącymi pojazdami, zmieniającymi się światłami i pieszymi)
- Programowali w środowisku Pixblocks,
- W programie Lego Digital Designer wykonali budowle z klocków LEGO.
- Programowali w domu swoje prywatne roboty.
- Odkrywali możliwości kostki Merge Labs, Cube, tworzyli wizualizacje.
Multimedia
Prezentacja Infromatyka wczoraj i dziś—————————————-
Zespół projektowy
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Orła Białego we Wtórku Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Agnieszka Andrzejewska Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:Julia Bergandy Dominika Bluz Szymon Chmielewski Zuzanna Dymacz Bartosz Gomółka Jakub Guzior Zofia Mrotek Mikołaj Roszak Marika Skoczyńska Julia Staroojciec Igor Sus Maja Szymoniak Nikola Szymoniak Oliwia Urban Nikola Urban Gabriela Walczak