Informatyka-wczoraj i dziś

Założenia projektu

——————————————-

Głównym celem projektu było:

Uczniowie zagłębią się w historię komputerów: Jak wyglądały? Co można było na nich robić? Porównają ich rozwój na przestrzeni lat. Zaprojektują komputery te z przeszłości lub przyszłości (technika dowolna). Uczniowie utworzyli prezentację multimedialną korzystając z różnych programów i aplikacji. Poznali nowe programy i aplikacje i rozszerzyli umiejętności we wcześniej poznanych programach lub aplikacjach (tekstowe, graficzne, filmowe). Drugi etap projektu to programowanie z pomocą gry edukacyjnej Scottie Go! oraz klockami LEGO Spike Education. Uczniowie korzystali z tabletów, testowali swoje programy, sprawdzając w ten sposób poprawność ich działania, objaśniali przebieg ich działania i oceniali ich efektywność.

 

Realizacja

—————————————-

Od listopada 2020 r. do maja 2021 r. w naszej szkole realizowany były zajęcia w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020, Uczniowskie Laboratoria Informatyczne 4-8. Uczniowie naszej szkoły pracowali nad tematem „Informatyka wczoraj i dziś”. Głównym celem naszego projektu było: poznanie historii komputerów, ewolucja komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów, programów, aplikacji – zastanowienie się dokąd zmierza informatyka i komputery? oraz rozwijanie umiejętności programowania w środowisku Scratch i Pixblocks. Uczniowie w ramach projektu wykonali:
  1. Prezentację multimedialną „Informatyka wczoraj i dziś”,
  2. Erupcję wulkanu w PowerPoint,
  3. Projekt pokoju w Paint 3D,
  4. Projekt Ogrodu marzeń w Paint 3D,
  5. Robot w Paint 3D,
  6. Komputer przeszłości lub przyszłości – technika dowolna,
  7. Plakat Bezpieczeństwo w Internecie,
  8. Zaprogramowali w środowisku Scratch: (swoje imię, grę – labirynt, rysowanie figur geometrycznych, rysowanie domu, trójkąt prostokątny i kopertę, sygnalizację świetlną z jeżdżącymi pojazdami, zmieniającymi się światłami i pieszymi)
  9. Programowali w środowisku Pixblocks,
  10. W programie Lego Digital Designer wykonali budowle z klocków LEGO.
  11. Programowali w domu swoje prywatne roboty.
  12. Odkrywali możliwości kostki Merge Labs, Cube, tworzyli wizualizacje.

Dla wszystkich uczniów oraz nauczyciela praca nad projektem podczas nauki online była nowym wyzwaniem i doświadczeniem. Uczniowie bardzo dobrze radzili sobie z powierzonymi zadaniami, chętnie wykonywali zadania, utrwalali i rozszerzali swoje wiadomości i umiejętności. W załączniku zamieszczam prezentację i filmik podsumowujące nasze działania nad projektem.

Multimedia

Prezentacja Infromatyka wczoraj i dziś  
                        Erupcja wulkanu – prezentacja
  Film podsumowujący projekt

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Orła Białego we Wtórku Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Agnieszka Andrzejewska Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Julia Bergandy  Dominika Bluz Szymon Chmielewski Zuzanna Dymacz  Bartosz Gomółka  Jakub Guzior  Zofia Mrotek  Mikołaj Roszak  Marika Skoczyńska Julia Staroojciec Igor Sus Maja Szymoniak Nikola Szymoniak Oliwia Urban Nikola Urban  Gabriela Walczak