Tu żyję, tu jest super!

Założenia projektu

——————————————-

Projekt miał na celu przedstawienie zalet życia w Lutogniewie poprzez pokazanie, że mieszkając na wsi można ciekawie spędzać czas. Uczniowie zrobili makietę wsi, po której poruszał będzie się robot. Nakręcili filmiki – wywiady z różnymi osobami, ciekawymi mieszkańcami wsi. Pokarzą również, jak zmieniła się szkoła. Stworzyli QR kody , które będzie mogła wykorzystać społeczność szkolna podczas.

Realizacja

—————————————-

W roku szkolnym 2020/2021 17 uczniów Szkoły Podstawowej im. J. Brzechwy w Lutogniewie brało udział w projekcie ULI pt. „Tu żyję, tu jest super”. Uczniowie wybrali taki temat, żeby pokazać, iż mieszkanie w małej wsi wcale nie musi być nudne. Podczas trwania projektu głównym zadaniem uczniów było stworzenie makiety swojej miejscowości, przeprowadzenie i nakręcenie wywiadów ze znanymi osobami z Lutogniewa oraz budowa robota, który jeździ po makiecie i prezentuje filmiki. 

Pierwsza część projektu, czyli budowa makiety okazała się nie być łatwą z powodu nauczania zdalnego. Uczniowie budowali elementy makiety w domu, obliczali skalę i dostosowywali do niej wielkość budynków. Krok po kroku prezentowali efekty swojej pracy na spotkaniach online. Kiedy gotowe już były wszystkie elementy makiety spotkali się, aby ją złożyć i zobaczyć efekt swojej pracy. Okazało się, że mimo pracy zdalnej makieta rzeczywiście jest podobna do głównej dzielnicy Lutogniewa, a uczniowie dołożyli wszelkich starań, żeby była estetyczna.

Kolejnym etapem projektu było przeprowadzenie wywiadów ze znanymi osobami z naszego otoczenia. Uczniowie samoodzielnie wybierali, z kim chcieliby przeprowadzić wywiad w grupach omawiali pytania i za pomocą tabletów otrzymanych w ramach projektu nakręcili i obrobili filmiki. Uczniowie uznali, że osoby z którymi należałoby nakręcić wywiad to: dyrektor szkoły, pani Monika Jagodzińska – autorka kilku książek, która jeszcze do niedawna mieszkała w Lutogniewie, ksiądz proboszcz tutejszego sakntuarium, sołtys oraz mieszkańcy. Z powodu epidemii koronawirusa jeden z wywiadów został przeprowadzony online.

Uczniowie rozmawiali z:

Ostatnim i zarazem najciekawszym dla uczniów etapem projektu była budowa i programowanie robota z wykorzystaniem klocków LEGO Spike. Uczniowie musieli zaprogramować robota tak, żeby jeździł po maniecie z przymocowanym telefonem. Robot podjżdza do kodu qr, za pomocą rysika i odpowiedniej aplikacji w telefonie otwiera go i przekierowuje do filmiku z wywiadem. Zsynchronizowanie tych elementów zajęło uczniom dużo czasu, ale odnieśli sukces, z którego byli bardzo dumni. Wygląd przejazd robota obrazują załączony w Multimediach filmy

Ostateczna prezentacja projektu przed społecznością szkolną miała mmiejsce w Dzień Dziecka. To wtedy uczniowie mieli możliwość  pokazać efekty swojej pracy i o niej opowiedzieć. Uczestnicy projeku nagrali również wstęp, czyli krótki opis projektu, aby umieścić go na internetowej stronie szkoły i facebooku.

Multimedia

Wywiad z dyrektorem Szkoły Podstawowej w Lutogniewie i  sołtysem Lutogniewa

 

 

 

 

Wywiad z proboszczem Sankuarium im. Trójcy Świetej w Lutogniewie i mieszkańcami

 

Wywiad z  Panią Moniką Jagodzińską

 

Wygląd i przejazd robota

 

Film prezentujący przebieg i efekty prac w projekcie 

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Lutogniewie
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Sylwia Baran
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Ksawery Banaszek
Michał Baran
Bartosz Derwich
Agata Derwich
Franciszek Jackowski
Bartosz Kaj
Martyna Kaj
Wojciech Kałążny
Magdalena Lis
Maciej Lis
Olga Pawlicka
Kacper Perek
Filip Płonka
Mikołaj Szymański
Antoni Tadaszak
Oskar Talaga
Olga Zielichowska