Warzywnie i owocowo, bo to zdrowo | Szkoła Podstawowa w Bieganinie

Założenia projektu

——————————————-

Głównym celem projektu było propagowanie zdrowego stylu życia i odżywiania się, a także zdobycie wiedzy na temat wartości odżywczych warzyw i owoców. Podczas realizacji projektu na zajęciach uczniowie korzystali z maty do kodowania, tabletów, lego Education, ozobotów i robota Photon oraz różnych aplikacji.

Realizacja
—————————————-

Film prezentujący przebieg i efekty prac w projekcie 

LISTOPAD
W listopadzie odbyły się cztery zajęcia, każde zajęcie trwało 2 godziny.  
Projekt „Warzywnie i owocowo, bo to zdrowo” rozpoczęłam z dziećmi od wprowadzenia ich w świat Internetu. Zaprezentowałam uczniom narzędzia i urządzenia do realizowania zadań projektowych. Pokazałam i zademonstrowałam matę do kodowania, ozoboty, klocki Lego Education, robota PHOTON. Omówiliśmy również zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu. Zapoznałam dzieci z projektem „Warzywnie i owocowo, bo to zdrowo”. Uczniowie korzystali z maty do kodowania, układali z kubeczków obrazek w instrukcji słownej ukryty (owoce i warzywa).

GRUDZIEŃ
W grudniu również odbyły się cztery zajęcia, każde z nich trwało 2 godziny. Dzieci programowały minirobota. Uczniowie planowali i tworzyli trasy ozobota do sklepu. Projektowali zadania, rysowali owoce i warzywa do których miał dojechać robot. Tworzyliśmy również wzory na płytce micro:bit – owoce, warzywa, litery.Dzieci planowały i rysowały LOGO projektu ”Warzywnie i owocowo, bo to zdrowo” na tablecie piórkowym. Programowaliśmy również robota PHOTON. Uczniowie wyznaczali trasy robota do wybranego owocu lub warzywa.Dzieci konstruowały roboty LEGO. Programowały swoje roboty przy użyciu aplikacji LEGO We.Do.2.0. Stworzone roboty propagowały zdrowe odżywianie.Uczniowie budowali wieże z kubeczków, układali kubeczki w konkretne obrazy (owoce, warzywa). Odkodowywali zakodowane obrazki na kartach pracy. Rysowali owoce i warzywa na poszczególne litery alfabetu. Wymyślali rymowanki, wiersze i zagadki.   

STYCZEŃ
W styczniu odbyły się dwa zajęcia, każde trwało 2 godziny.
Zapoznałam uczniów z działaniem kostki Merge Cube. Dzieci oglądały wzory dzięki aplikacji na telefonie. Zapoznałam również uczniów z wartościami odżywczymi owoców i warzyw oraz witaminami w owocach i warzywach. Dzieci pisały przepisy na zdrową sałatkę na tablecie piórkowym. Dzieliliśmy owoce i warzywa na pięć grup kolorystycznych (grupa zielona, żółto-pomarańczowa, czerwona, fioletowa i biała). Każda grupa korzystała przy tym z ozobotów.

LUTY
W lutym odbyły się cztery zajęcia, każde trwało 2 godziny.  
Uczniowie rysowali komiksy w programie PAINT i na tablecie piórkowym. Śpiewali piosenki o owocach i warzywach. Dzieci korzystały również z robota PHOTON i układały roboty LEGO.Korzystaliśmy z różnych aplikacji, programów i platform edukacyjnych oraz z urządzeń takich jak tablet i smartfon. Dzieci wyszukiwały i instalowały aplikacje na swoich tabletach – Lego We.Do.2.0, Scratch, Photon EDU, Object Viewer. Następnie prezentowaliśmy te aplikacje na tablicy multimedialnej. Uczniowie kolorowali obrazki według własnego pomysłu w aplikacji Quiver i obserwowali w jaki sposób „ożywają” pokolorowane obrazki.Odbyło się spotkanie online z dietetykiem. Dzieci zadawały pytania dietetykowi na temat wartości odżywczych owoców i warzyw. Wspólnie tworzyliśmy dietę składającą się z pięciu posiłków. Korzystaliśmy przy tym z komputera, tabletu i tablicy interaktywnej.

MARZEC
W marcu odbyły się cztery zajęcia, każde trwało 2 godziny.
Uczniowie programowali w Scratch. Prezentowali gry wykonane w aplikacji Scratch, tworzyli animacje. Dzieci pracowały z robotem Photon – tworzyły trasy na tablecie i uruchamiali Photona, który poruszał się na macie. Uczniowie tworzyli mapy mentalne z owocami i warzywami oraz mapy mentalne z owocami i warzywami z trudnościami ortograficznymi. Odbyło się spotkanie online z przedstawicielką Koła Gospodyń Wiejskich – prezentowanie przetworów z owoców i warzyw. Uczniowie poznali przepisy na zdrowe dania z owoców i warzyw.   

KWIECIEŃ
W kwietniu odbyły się cztery zajęcia, każde trwało 2 godziny.
Dzieci przygotowywały materiały potrzebne do sadzenia warzyw i sadzili szczypiorek i pietruszkę w doniczkach. Korzystali przy tym z instrukcji z Internetu z wykorzystaniem tabletu. Uczyli się i doskonalili obróbkę grafiki. Fotografowali owoce i warzywa. Dzieci oglądały na zdjęciach i w Internecie na tabletach jakie warzywa rosną w ogrodzie. Uczniowie budowali roboty z Lego Education. Tworzyli trasy dla ozobotów – owoce i warzywa. Wykonywali roboty i zabawki z Lego – nagrywaliśmy filmiki z tymi zabawkami.

MAJ
W maju odbyły się dwa zajęcia, każde trwało 2 godziny.
Uczniowie wykonywali opaski na głowę z rysunkami warzyw. Rysowali trasy owocowo-warzywne dla ozobotów oraz owoce i warzywa , między którymi poruszał się Photon. Zorganizowaliśmy występ na którym dzieci recytowały wiersze, wykonywały układ taneczny. Przy występie wykorzystaliśmy robota Photon. Nagrałam występ dzieci  

Multimedia

ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA PREZENTACJI I FILMIKÓW Z PROJEKTU

Filmiki Lego

Film prezentujący przebieg i efekty prac w projekcie 

Prezentacja zakończenie projekt

Prezentacja – zdjęcia z projektu

—————————————-

Zespół projektowy

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Bieganinie
Nauczyciel – opiekun grupy projektowej: Daria Czajka
Uczniowie – członkowie zespołu projektowego:

Paweł Dera
Robert Gabryś
Magdalena Górka
Jeremi Kaliński
Marcel Kierzkowski
Faustyna Kruszyk
Wojciech Reszel
Aleksandra Strzelecka
Lena Świniarska
Adrianna Trzeciak